Madordning på Maglehøjskolen

Vores kantinedamer hedder Anne og Berit. De laver hver dag mad til skolens elever og personale.

Du kan forudbestille frokost fra skolens kantine. Frokosten vil enten være en lun eller kold ret. Du kan læse mere under menupunktet "Kantinekort".

Vi håber, at I som forældre vil støtte os i at give jeres børn et sundt måltid - især set i lyset af de længere skoledage.

Der bages med økologisk mel, gær, mælk og diverse korn og kerner. Det betyder, at grundbolle og sandwichbolle er økologisk - dog med det forbehold, at der kan komme ikke-økologiske produkter i dejen, hvis kantinen ligger inde med en rest, der er 'bagevenlig', såsom bulgur, aqinao, gulerod mm.

Derudover bruges der økologiske hele kartofler fra Søris og økologiske hakkede flåede tomater.

Dagens ret koster 28 kr., og herudover sælges boller, sandwich, frugt og grønt samt diverse småretter.

Mad tre dage om ugen.
Det koster 270 kr. pr. måned at være med i madordningen, uanset evt. ferier og helligdage. Dit barn vil modtage frokost tirsdag, onsdag og torsdag.

Mad fem dage om ugen.
Det koster 460 kr. pr. måned at være med i madordningen, uanset evt. ferier og helligdage. Dit barn vil modtage frokost alle ugens fem dage.

På tur.
Hvis eleverne er på tur, får elever i madordning frokost med fra kantinen.

Faste lukkedage, hvor madpakken skal huskes!
August: Første skoledag i nyt skoleår
Oktober: Fredag inden efterårsferien (motionsdag)
November: På skolefestdagen
December: Sidste dag inden juleferien
Maj: 9. klasses sidste skoledag
Juni: Sidste fredag inden sommerferien

Lukning af kantinen.
Hvis kantinen er nødsaget til at lukke, på grund af kantinelederens fravær, har skolen et nød-depot, så de elever, der har bestilt frokost, modtager deres mad. Hvis kantinen må lukke, vil der kun blive leveret mad til de elever, som har forudbestilt deres frokost.

Deadline for betaling.
Hvis dit barn skal være med i madordningen, skal du tilmelde barnet på kanpla.dk eller via app'en "Kanpla", som findes i App Store og Google Play. Du kan læse mere under menupunktet "Kantinekort".

Til eleverne i indskolingen (fra 0. - 3. klasse) vil maden blive leveret i varme-/køleskabe. Eleverne fra 4. - 9. klasse henter selv den bestilte mad i kantinen.

Ordningen inkluderer ikke drikkevarer.

Bestilt frokost kan ikke afbestilles.

Elever spiser deres medbragte mad eller kantinens mad i cafelignende miljøer.

Elever og ansatte på skolen har hver dag mulighed for at købe et sundt og nærende måltid fra skolens kantine.

Kantinen holder åbent hver dag fra kl. 9.30 - 10.00 og fra kl. 11.30 - 12.15.

Hvis du har spørgsmål til vores kantineleder, Anne, kan hun kontaktes via mail på: maglehojskolen@egekom.dk